Direktlänk till inlägg 6 augusti 2014

När kaos är livets ordning

Av cazzandra003 - 6 augusti 2014 10:45

Solen lyser genom de skira blå gardinerna som fladdrar lätt i vinddraget. En helt underbar dag i början av augusti. Det finns mycket jag skulle kunna tänka mig att göra. Bada, ha picknick i skogen, promenera hand i hand, fika på en trevlig uteservering eller bara strosa runt i gräset på en vacker äng. Istället sitter jag i min lägenhet, ensam och lite vedmodig. 


Det finns inte mycket som är rätt i mitt liv just nu. Ingenting, egentligen. Fast vem har statuerat vad som är rätt eller fel? Det är väl som så att före ordning finns kaos. Enligt Lao Tzu måste det som ska försvinna först förstoras. Kaoset likaväl. 


Sjukskriven med en utbränd hjärna. Inga pengar. Inget nätverk att tala om, på en ort som är för mig helt främmande. Utan den minsta aning vad jag ska göra med min framtid. Vad jag ska bli när jag blir stor så att säga. 

Om jag åtminstone hade en ide vad detta skulle kunna vara men inte .... 


Om inte pengar vore ett problem så skulle det inte vara så svårt. Jag skulle ha ett litet hus med trädgård och höns och ett växthus. Jag skulle inreda ett stort vardagsrum för möten med människor, läsa böcker, odla, torka örter och svamp och skriva för brinnande livet. Skriva kåserier om livet som människa, kvinna, mamma, utlänning i ett främmande land. 


Kaos. I ingentinget finns alla möjligheter dolda. Men att plocka fram bara en endaste tycks stört omöjligt. Omöjliga möjligheter, livets paradox. 


Så - under kaosperioden gör jag det jag är bra på: räknar mina välsignelser. Min hälsa (frisk förutom hjärnan alltså :), tak över huvudet, mat på bordet, friska barn, en bra bil som kan ta mig bort härifrån om jag vill. Mitt hemland som jag kan besöka när hemlängtan blir för svår. 


Om ingenting är som man skulle önska återstår bara att gilla läget - och njuta av livet som det är. Av varje dag och varje ögonblick som kommer med nya möjligheter, omöjliga att greppa. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cazzandra003 - 2 augusti 2014 16:51

Halmstad strålade. Klockan var halv fyra på eftermiddag en vacker julidag och Zache och jag väntade på den gula bussen. Vi var de enda resande från Halmstad förutom en mycket trevlig man från Slovakien som bjöd mig på dricka och vars ögon var semeste...

Av cazzandra003 - 12 juli 2014 13:53

Värmen höll sig kvar redan i april i år. Efter den berömda väggen kunde jag inget annat än att vara ute och gå. Så jag gick. Mil efter mil, dag efter dag gick jag i Heberg med omnejd och upptäckte ständigt nya vackra promenadvägar.    Det stora g...

Av cazzandra003 - 11 juli 2014 20:54

  Jag och min äldsta dotter har samma sätt att kommunicera: sporadiskt. Det passar oss två alldeles utmärkt. Krockarna kommer när vi förväntas kommunicera med andra, och deras förväntningar på vårt sätt inte alls motsvarar vår verklighet. Vi ringer ...

Presentation


You may say that I am a dreamer ....

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards